28 Eylül 2010 Salı

İlaç tedavi mi?

Bilmiyorum...

Bütün bu dönem boyunca ilaç öneren çok oldu. Bu ilaç ne işe yarayacak, neden veriyorsunuz şimdi bu ilacı sorularıma ise hiç tatmin edici cevap almadım. Çoğu zaman sadece "sakinleşsin" diye dediler. İyi de benim kızım hırçın değil... Olsun bir sakinleşsin... Hayır sakinleşmeyecek!

Kabul ediyorum, ne yapacağını bilememek anneleri asabileştiriyor. Kolay değil kimi zaman nefes alamıyor insan. Bu durum çocuğumuza da yansıyor . O sinirli, biz sinirli... Bunu mu kullanıyorlar?

Peki bu ilaçların etkileri? Ya yan etkileri? Bir diş tedavisi yüzünden on dört gün uyanamayan çocuk? Otistik midir sahiden acaba? Anne babası, hastaneye dava açmayı düşünüyorlar ama çocuk annesinin gözüne öyle bir bakıyor ki, acaba dava açmaları gereken gerçekten hastane mi yoksa ona o teşhisi koyup o ilacı veren mi diye düşünmeden edemiyorum. Bunun bir nedeni de bir başka çocuk...

Eğitim merkezlerinden birinde rasladım ona. Dersi bitmiş, annesi öğretmenle konuşurken bekleme odasına girmişti. O sırada kızım ve ben oyun oynuyorduk. Nasıl güzel bir çocuk... Yanıma geldi, ben de kucağıma aldım. "Sen de oynamak ister misin?" diye sordum gözlerine bakarak, başını salladı ve üçümüz oynamaya başladık. Birbirimizi gıdıklıyoruz, burunlarımıza biiip yapıyoruz... Derken odaya annesi girdi, ilaç vakti dedi ve çocuğun ağzına ilacı atıverdi. Beş dakika içinde o gülen oynayan çocuk gitmiş, donuk bakışlı bir robot gelmişti.

Otizm teşhisi konmuş, ilaç verilmiş, ilk ilaç epilepsi benzeri yan etki yapmış, yanına başka ilaç vermişler. O da denge ve odak bozukluğu yapmış yani kapıdan geçemiyor, pervaza çarpıyormuş. Bu üçüncü ilaçmış. IQ su 200' ün üzerindeymiş ama Einstein olsa ne olurmuş ki? Otistikmiş işte... Annesi ne günah işlemiş de tanrı bunu başına vermiş...

Daha fazla dinleyemedim. Kızımın elini tuttum ve orayı terk ettim.

Çocuklarımız tanrının bize verdiği cezalar değil, onlar bize hediye.. Sabrımız, sevgimiz, verecek emeğimiz, ayıracak zamanımız yoksa zaten çocuk bizim neyimize?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder